Alles over de elektrische BMW iX1!
BMW is druk bezig met het elektrificeren van het hele wagenpark, de i3, iX3, i4 en de iX gingen al voor. BMW komt eind dit jaar opnieuw met een elektrische variant op de markt, de BMW iX1!
Een elektrische compacte premium-SUV. Dat is misschien wel het heetste segment in Nederland. Elektrisch is de nieuwe standaard, vanwege de bijtelling en lage leasebedrag (en het is goed voor het milieu, natuurlijk).
HIGHLIGHTS
- 68 kWh accucapaciteit
- 540 liter bagageruimte
- In 30 minuten tot aan 80% actieradius bijladen
- 438 km actieradius
- Al vanaf € 629,- p/m
- 313 pk en 494 Nm
- Topsnelheid 180 km/u

NIEUWE BMW IX1 GEBASSEERD OP DE X1
De BMW iX1 is de splinternieuwe elektrische variant van de al even nieuwe BMW X1. De nieuwe X1 komt dus niet alleen in Benzine, diesel en hybride aandrijflijnen naar ons land!
AANDRIJVING
De iX1 krijgt de toevoeging ‘ BMW iX1 xDrive30’. Dit houdt in dat deze qua prestatieniveau vrij hoog staat. Dat komt door twee niet één, maar twee elektromotoren. Op zowel de voor- als achteras zit er eentje. Op deze wijze heeft de nieuwe BMW iX1 het befaamde xDrive-vierwielaandrijvingssysteem.
De twee elektromotoren samen zijn goed voor 313 pk en 494 Nm koppel. De topsnelheid van de auto is begrensd op 180 km/u. Een sprintje van 0-100 km/u behaal je binnen 5,7 seconden.

MET DE BMW IX1 KOM JE VER..
Op gelijk met de deur in huis te vallen kun je met een volle actieradius 438 kilometer halen aldus de WLTP. Dit komt onder andere door het 68 kWh accupakket, de verbeterde aerodynamica, zo heb je een gesloten grill, strakke lijnen en bijzondere velgen.
Mocht je het niet uitkomen met je actieradius kun je natuurlijk bijladen. Dit kan met een 11 kW en 22 kW lader. Onderweg snelladen kan natuurlijk ook, met 130 kW un je in 10 minuten tijd er zo’n 120 km bijladen.
De BMW iX1 is een SUV met een premium uiterlijk en interieur. Hij heeft wat weg van zijn grote broer de iX3 maar is op veel vlakken toch net even anders. Buiten het luxe en comfort wat je van BMW gewend bent heeft deze auto ook een uitstekende actieradius.
DETAILS VAN DE BMW IX1
De vernieuwde BMW X1-lijn is groter, breder en prominenter dan ooit. De BMW iX1 profiteert daar volledig van en is qua uitrustingen ook compleet gelijkgetrokken met zijn broertjes met traditionele verbrandingsmotor.
INTERIEUR DETAILS
Het interieur is minimalistisch vormgegeven. Nieuw is de zwevende middentunnel en een gebogen scherm dat we kennen uit alle BMW’s van tegenwoordig. Het scherm loopt bovendien naadloos over in het digitale instrumentariumscherm. Het geeft een ontzettend schone bijna natuurlijke impressie voor de bestuurder.

EXTERIEUR DETAILS
De elektrische SAV is op alle fronten een paar centimeter gegroeid. In de lengte meet de iX1 nu precies 4,5 meter. De wielbasis groeit mee en is 2,69 meter. Optisch lijkt de BMW iX1 nog groter dankzij z’n brede nierengrille en sportieve L-vormige LED-koplampen. Het dak loopt van achteren ook schuiner af wat meer dynamiek geeft. Tegelijkertijd maken de bijna vierkanten wielkuipen het ruige BMW X-design lekker af.
Omdat de elektromotor geen luchtkoeling nodig heeft, is de BMW iX1 nierengrille volledig gesloten. Andere exclusieve details voor de elektrische BMW zijn de iBlue-kleurige accenten van buiten en van binnen. Standaard meegeleverd en optioneel kun je de BMW iX1 ook reserveren zonder de blauwe details.
Meer dan genoeg ruimte
Door het grotere design profiteert de BMW iX1 ook van meer bagageruimte; standaard 540 liter en met de achterbank naar beneden geklapt, kun je tot wel 1.600 liter kwijt in de iX1.


