Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hier staan antwoorden op enkele veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

  • <>Hoe wordt u vrijblijvende aanvraag bij KeyCar opgevolgd? (*)

    1) U zoekt een auto uit en selecteert de gewenste opties.


    2) Klik op “Informatie aanvragen”.


    3) Vul dan uw contact en aanvullende gegevens in.


    4) U kunt dan klikken op “Informatie aanvragen”. U ontvangt direct zelf een mail van uw aanvraag.


    5) Wij nemen zo snel als mogelijk contact met u op. Wij streven ernaar om uw aanvraag samen met u door te nemen binnen 24 uur. 


    6) Wij bezorgen u een interessante indicatieve leaseofferte, en gaan na welke bijkomende gegevens nodig zijn (zoals balans en resultatenrekening, etc.), zodat uw aanvraag zo efficiënt als mogelijk kan worden opgevolgd. Wij kunnen ook altijd contact nemen met dealers of invoerders voor technische informatie, een proefrit, etc. Wij trachten steeds een offerte op te maken die aansluit bij uw verwachtingen.


    7) Het acceptatieproces wordt opgevolgd bij de leasepartner, deze laatste beslist zelf volledig autonoom of hij u aanvaardt of niet inzake kredietwaardigheid, KeyCar heeft hierin geen enkele zeggenschap.


    8) U geeft zelf uw akkoord met de offerte én de (krediet)voorwaarden die de leasepartner in voorkomend geval voorziet bij de kredietacceptatie, zoals een waarborgsom, bankgarantie, borgstelling of een eerste verhoogde betaling. U hebt de eindverantwoordelijkheid voor de controle van de offerte en de controle van de voorwaarden die de leasepartner in voorkomend geval stelt.


    9) De contracten worden dan opgemaakt en per e-mail naar u gestuurd. U stuurt de contracten ondertekend terug, alleszins in de vorm en op de wijze zoals gevraagd door de betrokken leasingpartner. U doet in voorkomend geval het nodige voor de waarborgsom, bankgarantie, borgstelling of de eerste verhoogde betaling, in de vorm en op de wijze zoals gevraagd door de betrokken leasingpartner.


    10) Uw auto wordt bij de dealer besteld door de leasingpartner (=leasingmaatschappij bestelt, niet KeyCar).


    11) U ontvangt een bericht vanwege de leasingmaatschappij wanneer uw leasewagen bij de dealer beschikbaar is.


    12) U neemt uw auto in ontvangst, en kijkt zelf na of de wagen beantwoordt aan uw vraag.


    (*) dit is een voorbeeldweergave van hoe de opvolging doorgaans gebeurt. Deze weergave is louter informatief, en heeft geen contractuele waarde, en houdt geen verbintenissen in van KeyCar en/of leasepartners.

  • <>Waar mag het onderhoud worden gedaan?

    Het onderhoud vindt plaats bij de officiële dealer van uw wagen. Deze kunt u bij ons zelf kiezen, zonder bijzondere meerkost, tenzij anders vermeld.

  • <>Kan ik winterbanden opnemen in het contract?

    Ja, winterbanden kosten een vast bedrag per maand extra.

  • <>Kan ik een tankkaart in het contract opnemen?

    Ja, dat is mogelijk. U kunt doorgaans kiezen tussen een tankkaart nationaal of tankkaart internationaal. 

  • <>Kan ik vervangend vervoer opnemen In het contract?

    Ja, meer zelfs, wij gaan ervan uit dat vervangend vervoer standaard in een leasecontract moet worden voorzien.


  • <>Hoe hoog is het eigen risico?

    Het eigen risico, oftewel de vrijstelling, ook wel franchise genaamd, is afhankelijk van de voorwaarden van de leasingpartner. U kunt hierover steeds meer informatie bekomen, en de algemene voorwaarden voorzien doorgaans verdere informatie over dit verzekeringsaspect van uw leasingcontract.

  • <>Wat zijn de tarieven voor meer/minder kilometers?

    Deze worden per leasemaatschappij, merk/model, looptijd en aantal kilometers bepaald. De precieze gegevens kunt u terugvinden op uw offerte.

  • <>Is het mogelijk een contract af te sluiten met een ander aantal jaarlijkse kilometers per jaar dan op KeyCar.nl wordt vermeld?

    Ja, dat is mogelijk. Vraag dan bij KeyCar.nl uw offerte op maat aan. Wij voorzien leasingcontracten vanaf 10.000 km per jaar.

  • <>Kan ik als startende ondernemer een leasecontract afsluiten?

    Ja, dit is mogelijk. Afhankelijk van de investering, uw situatie, etc. wordt gekeken of bijkomende voorwaarden van toepassing zijn. 

  • <>Kan ik een aanloopauto of short lease gebruiken?

    Jazeker, als u een leasecontract bij ons afsluit, kunnen wij een inloop – of aanloopauto voor u regelen bij de leasemaatschappij of bij een derde partij. Wij kunnen u hierover de nodige informatie bezorgen.

  • <>Kan ik in de periode vanaf bestelling tot aflevering van de leaseauto al gebruik maken van een aanloopauto?

    Ja, dat is mogelijk. In overleg met de leasemaatschappij, eventueel een derde partij, bekijken wij dan welke auto voor u beschikbaar is.

  • <>Worden alle klanten geaccepteerd?

    Leasingmaatschappijen kunnen bepaalde uitsluitingen voorzien, zoals voor rijscholen, koeriersbedrijven of andere bezorgbedrijven. Ook bepaalde sectoren kunnen zij als risicovol inschatten, en daarom moeilijk of niet accepteren. KeyCar beslist niet zelf over de acceptatie, en is niet verplicht u de reden van weigering mee te delen.

  • <>Wat gebeurt er aan het einde van het contract met de auto?

    U kunt de auto inleveren zoals voorzien door de leasemaatschappij. Alle papieren, sleutels etc. moeten bij inlevering compleet zijn en alle schades moet u melden. Uw leasecontract omschrijft alle verplichtingen die u in dat kader moet naleven.

  • <>Kan ik de auto overnemen na afloop van het contract?

    U hebt het eerste recht om de auto over te nemen. Vóór het einde van het contract kunt u de overnameprijs opvragen via info@KeyCar..nl met vermelding van de huidige kilometerstand, dan nemen we dit op met de leasemaatschappij. Hebt u gekozen voor renting, hebt u een aankoopoptie in uw contract, en kunt u daarvan gebruik maken.

  • <>Stel dat ik pech krijg onderweg. Wie moet ik bellen? Of moet ik zelf een lidmaatschap afsluiten?

    De pechhulp wordt opgevolgd door de leasemaatschappij, dit is één van diensten waartoe zij zich verbindt. Afhankelijk van het pakket heeft u ook hulpverlening in het buitenland.

  • <>Mijn looptijd en aantal kilometers staat er niet bij?

    Het kan zijn dat de looptijd en aantal kilometers er niet bij staat, maar waarschijnlijk kunnen wij het wel aanbieden. Vul daarom het formulier in. Wij nemen zo snel als mogelijk contact met u op om een passende offerte voor te stellen.

  • <>Kan ik opties en accessoires toevoegen?

    Dit is niet mogelijk via het automatisch systeem. Vul bij het formulier uw vragen en opmerkingen in bij ‘Extra informatie’. Wij nemen zo snel als mogelijk contact met u op om een passende offerte voor te stellen.

Neem contact met ons op

Share by: